Zpravodaj městské části Praha 13

Vydavatel: Rada MČ Praha 13, Sluneční náměstí 13, 158 00

Z Černošic do Černolic a zpátky

Tentokrát vás zveme do okolí Černošic, známých svými prvorepublikovými vilami a pobytem známých osobností. Kdysi výletní místo, dnes místo k bydlení. Náš výlet začíná u turistického rozcestníku u nádraží, kam dojedete pohodlně vlakem ze smíchovského nádraží. Půjdete dolů k Berounce, přejdete přes lávku a po žluté značce dojdete až k restauraci Tornádo před Kazínskou skálou, kde prý kdysi pobývala bájná Kazi. Odtud se vydáte po modré mezi chatami do kopce až dojdete smíšeným lesem k vysílači Cukrák. Od něj na rozcestí vlevo stále po modré dojdete k rozcestníku v centru Jíloviště, odkud se dáte po červené. Doporučujeme zastavit se v cukrárně a restauraci Pod Lesem. Po červené půjdete k rozcestí Pod Kamenem a dále táhlými lesy s vyhlídkami do malebného údolí Všenorského potoku k Černolicím. Po vyjití z lesa přejdete silnici a po okraji obce Černolice se dostanete ke skalám s krásnými výhledy do kraje. Možná, že zde potkáte horolezce. Projdete mezi skalami a vyjdete u hřiště. Stále po červené dojdete na rozcestí U Šraňku a odtud po modré směr Dobřichovice. Cestou si určitě zajděte na vrchol Hvíždinec (476 m), kde se můžete zapsat do vrcholové knihy a pokochat se pohledem do údolí Berounky od Řevnic po Beroun.

Když se budete dívat pozorně, můžete vpravo nad Hlásnou Třebaní najít i kousek střechy Karlštejna. Obejdete-li vrchol spodem zleva, zaujme vás starý zčásti ležící kmen stromu. Cestou z kopce půjdete kolem dvou studánek. U spodní můžete posedět a napsat něco do sešitu ve schránce. Z lesa vyjdete na kraj Dobřichovic. V ulici Generála Pellé uvidíte vilu, kde pobýval generál Pellé a také malířka Zdenka Braunerová. U nádraží se můžete rozhodnout, zda sednete na vlak nebo půjdete pěšky podél trati do Všenor či přes most až do Mokropes. Tam se můžete zastavit ve vyhlášené restauraci Luna nebo U Králů. Ze stanice Černošice – Mokropsy pak dojedete vlakem zpět do Prahy. Přeji krásné zážitky.