Zpravodaj městské části Praha 13

Vydavatel: Rada MČ Praha 13, Sluneční náměstí 13, 158 00

Sdělení městské části

Termín pro úhradu poplatku za psa uplynul!

Protože poslední termín k uhrazení všech poplatků za psy uplynul 31. srpna a více než 500 majitelů psů poplatek dosud neuhradilo, připomínám, že nehrazení těchto poplatků může vyústit až v jejich exekuční vymáhání na chovateli psa. Platbu za psa lze provést přímou hotovostní či bezhotovostní platbou v pokladně radnice, hotovostní úhradou složenky na poště nebo v České spořitelně, bezhotovostně bankovním převodem s uvedením jména a variabilního symbolu ze složenky.

Přestože složenky doručujeme na nahlášené adresy, někdy se nám vracejí jako nedoručitelné. Zdůrazňuji, že případné neobdržení složenky není důvodem k nezaplacení poplatku za psa. Nezaplacení poplatku také není signálem pro příslušný úřad, že držitel psa již nemá povinnost poplatek platit (pes uhynul, byl předán jiné osobě, došlo k odstěhování poplatníka apod.). Psa je nutné odhlásit a ukončit tak jeho evidenci z hlediska místního poplatku. Není-li pes řádně a doložitelně odhlášen, poplatková povinnost i nadále trvá!

Správce poplatku má v případě nedodržení termínu platby pravomoc navýšit dluh u místního poplatku až na trojnásobek. Pokud dlužník neuhradí dluh po první urgenci, bude mu dluh navýšen na dvojnásobek. Pokud nezaplatí po urgenci kvůli opakovanému nedoplatku, bude mu opakovaný dluh navýšen na trojnásobek. Exekuční vymáhání dlužných částek provádí přímo úřad - exekuci lze provést na bankovní účet dlužníka, na spoření, na mzdu apod.

Doporučujeme proto všem chovatelům psů, aby své platební povinnosti za psa plnili včas! Podrobnější informace na www.praha13.cz - Jak si zařídit - Místní daně a poplatky. Případné dotazy na tel. 235 011 411 nebo e-mail zavitkovskaz@p13.mepnet.cz.

 Rudolf Foukal, vedoucí oddělení daní a poplatků EKO

 

 

Na vítání občánků je třeba se přihlásit

V září loňského roku jsme vás informovali o změnách v oblasti zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel, v platném znění, a zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění, které nám neumožňují nadále využívat systém evidence obyvatel k vyhledávání jubilantů a nově narozených dětí za účelem vítání občánků a gratulace jubilantům. Proto jsme stejně jako jiné městské části vyzvali rodiče nově narozených dětí, kteří se chtějí účastnit vítání občánků, aby nás o této skutečnosti informovali.

Podobně tomu bylo i s jubilanty, kteří dovršili 70, 75, 80, 85, 90 let. I ty jsme vyzývali, aby nám tuto skutečnost oznámili. Od počátku jsme tuto praxi vnímali negativně, protože jubilanti byli změnou právních předpisů postaveni do nedůstojné pozice, kdy se museli sami „hlásit“, abychom jim mohli blahopřát. Proto jsme problém konzultovali s Úřadem pro ochranu osobních údajů a nakonec našli způsob, jak data o občanech pro společenské obřady získat, nestavět jubilanty do role prosebníků a neporušovat zákon o ochraně osobních údajů. Od 1. srpna postupujeme podle vyhlášky č. 182/1991 Sb., kterou se provádí zákon o sociálním zabezpečení a dle zákona o hl. m. Praze potřebná data získáváme. Pracovnice našeho odboru tak mohou navštěvovat jubilanty jako dříve s gratulací a malým dárkem. Věříme, že drobná pozornost a osobní gratulace naše starší spoluobčany potěší.

V oblasti vítání občánků zůstává v platnosti, že rodiče, kteří mají o slavnostní přivítání svého dítěte do života zájem, nás o jeho narození informují. Odpadá tak zbytečná administrativa a nemalé finanční náklady spojené se zvaním rodičů, kteří zájem nemají. Vyzýváme tedy rodiče novorozenců, pokud chtějí své děťátko slavnostně přivítat mezi občany, aby kontaktovali paní Marcelu Cestrovou, e-mail: CestrovaM@p13.mepnet.cz nebo tel. 235 011 270.

Jana Dvořáková, vedoucí občansko-správního odboru