Zpravodaj městské části Praha 13

Vydavatel: Rada MČ Praha 13, Sluneční náměstí 13, 158 00

Za Joachimem Barrandem a za zvířátky

Tyto dvě záležitosti lze spojit, pokud se vydáte na vycházku z Hlubočep do Chuchelského háje. Začíná u stanice tramvají 12, 14, 20 v Hlubočepích. Přejdete ulici Hlubočepská a půjdete vpravo po chodníku a asi po 20 metrech vlevo podejdete trať a zahnete vpravo pod Barrandovský most. Zde začíná Naučná stezka Barrandovské skály - Chuchelský háj. Budete se držet značky naučné stezky, což je bílý čtverec se zelenou úhlopříčkou. Čeká vás 12 intoUlKy formačních tabulí, na kterých se dozvíte mnoho zajímavých údajů o zdejších skalách, zkamenělinách a osobě Joachima Barranda.
Cestou také uvidíte bývalý plavecký bazén se skokanskou věží, který náležel k Barrandovským terasám. Dnes je zde stánek s občerstvením. Další zajímavostí na trase je Most inteligence a jistě vás zaujme i kaplička nedaleko bývalých lázní v Malé Chuchli. V tuto chvíli se připojí žlutá turistická značka a cesta se začne zvedat do kopce. Odměnou za námahu vám bude lesní minizoo v Chuchelském háji, kde můžete vidět daňky, krocany, lišku, kozy, veverky a další zvířata. O víkendu tu bývá otevřeno občerstvení. Dále pokračujte po značkách naučné stezky kolem dětského hřiště a areálu zdraví. Značka vás dovede nad Velkou Chuchli a dále půjdete po žluté značce až ke stanici autobusu č. 172, kterým dojedete na Smíchovské nádraží. V nohách budete mít 6 kilometrů a krásný pocit po vycházce za poznáním a přírodou. Přeji krásné počasí a hezký zážitek.