Zpravodaj městské části Praha 13

Vydavatel: Rada MČ Praha 13, Sluneční náměstí 13, 158 00

Odbor kancelář starosty


Odbor, který patří k personálně největším odborům na radnici, je zřízený Radou městské části pro zabezpečení funkce starosty, místostarostů a ostatních dlouhodobě uvolněných členů zastupitelstva. Pověřenou vedoucí odboru je paní Petra Kadlecová, která nám jej blíže představila. To nejzajímavější a nejdůležitější z našeho vyprávění najdete v následujících řádcích.

Odbor kancelář starosty je členěný na sekretariát starosty, sekretariáty místostarostů, sekretariát předsedů výboru, oddělení tisku a informací a oddělení organizačně administrativní.

  • Sekretariáty již z podstaty slova zabezpečují agendy starosty, místostarostů a předsedů výborů. Jejich zaměstnanci vykonávají sekretářské, informační a organizační služby, které souvisejí s výkonem funkce vedení městské části. To má své kompetence spravedlivě rozdělené. Starosta a jeho čtyři místostarostové odpovídají za činnost odborů, a tedy i za oblast, kterou daný odbor spravuje. ???? Starosta třináctky odpovídá za strategický rozvoj, dále za odbory ekonomický, legislativně-právní, sociální péče, kontroly, stavební, útvar interního auditu a řídí a kontroluje příspěvkové organizace po ekonomické stránce.
  • Místostarosta Petr Zeman má v gesci oblast majetku a investic, odpovídá za činnost odboru majetkového, bytového a investičního a dále za oblast kulturní, tělovýchovné a spolkové činnosti. Jeho sekretariát také vede agendu související s udělováním grantů v městské části v oblasti kultury, sportu a dalšího využití volného času. Místostarosta David Zelený zodpovídá za činnost v odboru dopravy, hospodářské správy, v oblasti správcovských firem a v oblasti bytové za činnost odboru majetkového bytového a investičního. Místostarostka Marcela Plesníková zodpovídá za činnost odboru školství a odboru životního prostředí. Místostarostka Ivana Todlová má v gesci oblast územního rozvoje a zodpovídá za činnost odboru informatiky.
  • Kromě jiného sekretariáty například evidují a koordinují vyřizování stížností, oznámení a podnětů adresovaných starostovi a místostarostům, a hlavně zajišťují jejich řešení. Pro občany městské části organizují a připravují kulturní a sportovní akce konané pod záštitou starostů a místostarostů. Pro lepší představu je to například oblíbený Koncert pro park, Pohádkový les, Hurá do školy a v neposlední řadě Festival volného času. Pro občany připravují také výstavy a společenskokulturní vystoupení v budově radnice.
  • Odbor věnuje velkou pozornost a péči seniorům z Prahy 13. Seniorům je nabídnuta maximální podpora v jejich aktivitách, v zájmu o udržení duševní i fyzické kondice a ve snaze být fit i v pokročilém věku. V přízemí radnice, v kanceláři číslo 118 se nachází Senior point, kde můžete získat veškeré důležité informace například o Seniorské obálce, registrovat se do Virtuálního klubu seniorů, vyzvednout Euroklíč a mnoho dalšího.
    Pravidelně jsou realizovány akce jako je plavání, cvičení, hudební představení, osvětové akce, výlety a mnohé další. Týdně jsou registrovaným seniorům zasílány aktuality z naší městské části, kde se dozví o novinkách, akcích a benefitech které mohou využít. Pevné kluby seniorů i Virtuální klub seniorů Prahy 13 se těší velké oblibě, v současné době se počet jejich členů blíží k hranici devíti set registrovaných seniorů.
  • Důležitou součástí odboru je také oddělení tisku a informací. Jeho vedoucí, paní magistra Lucie Steinerová, udržuje vztahy úřadu k tiskovým agenturám, hromadným sdělovacím prostředkům a veřejnosti. Poskytuje informace formou aktivního rozesílání tiskových správ a pravidelnou komunikací s novináři i občany.
  • Zaměstnanci oddělení vyřizují, ve spolupráci s jednotlivými odbory úřadu, dotazy občanů, a to včetně žádostí o informace dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Na základě tohoto zákona má právo o informaci zažádat kdokoli, je však třeba postupovat v souladu se směrnicí, kterou je možné nalézt na webových stránkách úřadu.
  • V informační kanceláři v přízemí radnice poskytnou pracovníci informace, které se týkají zejména rozmístění jednotlivých odborů a oddělení na úřadu a náplně jejich činnosti. Ochotně také seznámí občany s dalšími institucemi nejen v Praze 13, s jejich umístěním, kompetencemi a telefonickým spojením. Dotazy na informační kancelář lze pokládat osobně, telefonicky i e-mailem. Občané zde také mohou nahlédnout do tiskovin, map a informačních materiálů určených veřejnosti.
  • Oddělení odpovídá za koncepci a obsah oficiálních webových stránek, facebookového profilu městské části, instagramového účtu a YouTube kanálu. Spolupracuje s redaktory televize TV 13.
  • Ve spolupráci s redakční radou se zde vytváří koncepce a obsah informačního zpravodaje STOP. Jeho název je akronymem slov STOdůlecký Posel. Zaměstnanci redakce zajišťují autorské zpracování a příspěvky do zpravodaje, kompletní agendu inzerce a také dohlíží na kvalitu grafického zpracování a tisku. Z magazínu, který vyjma letních prázdnin vychází každý měsíc, získají čtenáři přehled o dění v naší městské části, dozví se novinky z radnice, ze škol a školek, ze sportu a mnoho dalšího. Vyluštěním křížovek se mohou účastnit slosování o zajímavé ceny. V neposlední řadě nabízí redakce STOPu možnost podání inzerátu. Časopis vychází v nákladu přes třicet tisíc výtisků a je doručovaný zdarma do všech domácností v Praze 13.

Andrea Říčková