Zpravodaj městské části Praha 13

Vydavatel: Rada MČ Praha 13, Sluneční náměstí 13, 158 00

Projekt nového Informačního centra pro podnikatele

Projekt nového Informačního centra pro podnikatele

Na území Prahy 13 je registrováno skoro 16 tisíc ekonomických subjektů. Radnice městské části dlouhodobě usiluje o vytvoření příznivých podmínek pro podnikatele, také díky tomu zvítězila v říjnu 2008 v pražském kole soutěže týdeníku Ekonom a získala titul Město pro byznys 2008. Podnikatelé ocenili vstřícný přístup živnostenského odboru a další výhody podnikání v Praze 13, při provedeném průzkumu ale bylo zjištěno, že jejich očekávání nesplňují informační, poradenské i vzdělávací služby.

Proto Úřad městské části Praha 13 připravil projekt Rozšiřování a zvyšování kvality služeb poskytovaných ÚMČ Praha 13 v rámci Operačního programu EU Praha – Konkurenceschopnost (OPPK), v oblasti podpory příznivého podnikatelského prostředí. OPPK je jeden z programů v České republice, které v letech 2007 – 2013 využívají prostředky Evropského fondu pro regionální rozvoj. Program je zaměřen mimo jiné na inovace a podnikání.

Projekt, který se na úřadě realizoval, zahrnoval vytvoření Informačního centra pro podnikatele poskytujícího rozsáhlé spektrum informačních a částečně vzdělávacích služeb. Centrum je vytvořeno v prostoru Živnostenského odboru ÚMČ Praha 13 v 1. patře radnice, v místnosti číslo 219. V rámci provozní fáze zde budou poskytovány plánované služby každý pracovní den v závislosti na úředních hodinách živnostenského odboru. Informační centrum je vybaveno moderní výpočetní a multimediální technikou, která pomůže zvýšit efektivitu poskytovaných služeb pro podnikatele. Dále projekt zahrnuje instalaci dvou informačních terminálů umožňujících přístup k informacím z úřadu, službám a internetu. Terminály jsou datově propojeny s Informačním centrem a klient má možnost vytisknout si dálkově dokumenty nalezené na terminálu v Informačním centru. Jeden z informačních terminálů je výškově nastavitelný, a proto je velice vhodný i pro klienty na vozíku. Informační terminály jsou umístěny v 1. patře před živnostenským odborem a jsou v provozu v průběhu úředních hodin radnice.

Součástí projektu byla také komplexní modernizace vyvolávacího systému Živnostenského odboru. Systém nyní umožňuje rezervaci schůzek přes internet. Rezervovat schůzku je možné na dobu úředních hodin na živnostenský odbor kvůli podání ohlášení, žádostí a oznámení, nebo na Informační centrum pro podnikatele. Rezervační formulář je nepřetržitě k dispozici na webových stránkách úřadu www.praha13.cz. K rezervaci schůzky je možné využít i informační terminály. Nově vybudované informační centrum umožní podnikatelům rychlý přístup k relevantním informacím a efektivnímu vyřizování úředních záležitostí a rozšíří služby poskytované veřejnou správou v Praze 13 podnikatelům.

Martin Šmíd