Zpravodaj městské části Praha 13

Vydavatel: Rada MČ Praha 13, Sluneční náměstí 13, 158 00

Stěhování úřadu práce

Pane starosto, proč se přestěhoval úřad práce a co bude v uvolněných kancelářích v prvním patře radnice?

Úřad práce se z naší radnice odstěhoval na konci minulého roku a důvody k tomu byly hned dva. Prvním byly systémové změny v provozu poboček úřadu práce, jednoduše řečeno slučování lokálních poboček. Provoz jednotlivých lokálních pracovišť vedení ÚP v rámci efektivity a finančních nákladů upravilo a dnes všechny agendy pro obyvatele Prahy 13 zajišťuje Úřad práce Prahy 5 v Radlické ulici. Pobočka, která byla na radnici, zpracovávala jen část agendy úřadu práce, ne všechny úkony si lidé mohli vyřídit tady a stejně museli jezdit na Smíchov. Druhým důvodem je fakt, že od července přebíráme agendu dopravních přestupků od Magistrátu hlavního města Prahy. Obyvatelé Prahy dopravní přestupky vyřizují v Kongresovém centru a pro mnohé to znamená zdlouhavou cestu. Od července se tedy dopravní přestupky budou vyřizovat na místních radnicích, což pro nás znamená zřízení nového oddělení, zajištění adekvátních prostor a také personální obsazení nového pracoviště. Dopravní přestupky zahrnují širokou administrativní agendu, a proto vše připravujeme již teď. Kancelářské prostory se aktuálně upravují, pokládají se nové koberce, maluje se, připravuje se nábytek a technické sítě. Do prostor v prvním patře se přestěhuje celý odbor dopravy, aby klienti měli veškeré služby na jednom místě. Přesun této agendy je velmi náročný, ale věřím, že od července bude vše bez problémů fungovat.

Ing. David Vodrážka
starosta Prahy 13