Zpravodaj městské části Praha 13

Vydavatel: Rada MČ Praha 13, Sluneční náměstí 13, 158 00

Máte platný cestovní doklad?


Kontrola platnosti cestovního dokladu v dostatečném předstihu před odjezdem na dovolenou se rozhodně vyplatí. Ušetříte tím nemalou částku z rodinného rozpočtu na správních poplatcích, kterou byste zbytečně vynaložili za vyhotovení dokladů ve zkrácené lhůtě. Správní poplatek za cestovní pas:

  • žadatel do 15 let – 100 Kč ve lhůtě 30 pracovních dnů, 1 000 Kč ve lhůtě 5 pracovních dnů, 2 000 Kč do 24 hodin (ve lhůtě do 24 hodin lze převzít pouze na Ministerstvu vnitra ČR, Na Pankráci 72, Praha 4)
  • žadatel starší 15 let – 600 Kč ve lhůtě 30 pracovních dnů, 3 000 Kč ve lhůtě 5 pracovních dnů, 6 000 Kč do 24 hodin (ve lhůtě do 24 hodin lze převzít pouze na Ministerstvu vnitra ČR, Na Pankráci 72, Praha 4)

V období před prázdninami a dovolenými značně narůstá počet žádostí o vyhotovení cestovních dokladů a tím se prodlužuje čekací doba na jejich vyřízení. Proto doporučujeme využít možnosti rezervace termínu plánované návštěvy úřadu, zvláště s malými dětmi, která je možná na www.praha13.cz – Jak si zařídit – Rezervace termínů. Vyhnete se tak dlouhému čekání ve frontách. V tomto rezervovaném termínu budete ve vámi zvoleném čase vyvoláni přednostně.
Jedna rezervace platí pouze pro jednoho žadatele, včetně dítěte. Na jeden lístek tedy nemůže přijít s žádostí o vyřízení dokladů více osob.
Po uvedení kontaktu na podané žádosti je zasílána informace o vyhotovení dokladu. Na odboru osobních dokladů a evidence obyvatel nabízíme možnost uhrazení správního poplatku v hotovosti nebo platebním terminálem. Nejmladším čekatelům na doklady je určen dětský koutek v atriu radnice, kde si čas mohou zkrátit hraním.
Před odjezdem na dovolenou je důležitá nejen kontrola platnosti stávajících cestovních dokladů, ale také včasné vyzvednutí dokladů hotových.

Darina Altmanová, vedoucí odboru osobních dokladů a evidence obyvatel