Zpravodaj městské části Praha 13

Vydavatel: Rada MČ Praha 13, Sluneční náměstí 13, 158 00

Problémy změny linek veřejné dopravy

Nedávné zprovoznění úseku metra „Dejvická – Motolská nemocnice“ jistě uvítali občané Prahy 6, méně již občané Prahy 13. Vedení ROPIDu se rozhodlo zásadně překopat vedení linek povrchové veřejné dopravy i v Praze 13. Bohužel to příliš nezvládlo. Takže si cestující i řidiči zvykají jen pomalu (například na nové lince č. 142 v oblasti sídliště Velká Ohrada, kde navíc ze zastávky Velká Ohrada odjíždí spoje linky č. 142 oběma směry, což cestující mate). Praha 13 ztratila přímé spojení s letištěm na Ruzyni a v nepracovní dny i se sídlištěm Petřiny. Přestup na Vypichu, kde zcela nelogicky chybí stanice metra, zkomplikovala nelogicky umístěná nová zastávka autobusů v ulici Kukulova, takže se na ni musí z tramvaje přecházet přes dvě rušné křižovatky. Nová linka č. 184 odváží cestující z Velké Ohrady nikoliv k terminálu Nové Butovice, jako zrušená linka č. 235, ale jen do jeho blízkosti, takže než cestující dojde do stanice metra, v průměru mu jeden spoj metra ujede, o problémech maminek s kočárky a osob se sníženou pohyblivostí raději nehovořit. Hlavní svozná linka z Velké Ohrady č. 184 jezdí dosti nepravidelně, protože na Patočkově ulici i na silnicích přes Motolské údolí jsou zácpy vozidel na denním pořádku. Lidé si právem stěžují na změněnou linku č. 168. To jsou jen ty největší problémy změn vedení povrchových linek veřejné dopravy v Praze 13. Jistě, kdyby vedení Prahy 13 rozhodně nevystoupilo proti původnímu návrhu změn vedení linek povrchové veřejné dopravy v Praze 13, bylo by ještě o dost hůř. Na druhé straně Praha 6 si již vybojovala významnou korekci v provozu svého málo vytíženého úseku metra – dnes již všechny soupravy metra jezdí alespoň do stanice metra Petřiny. Mám za to, že je čas žádat nápravu alespoň zjevných přehmatů při změně trasování linek povrchové veřejné dopravy ve vazbě na zprovoznění metra do Motola.

Jan Zeman, zastupitel Prahy 13

Všechny uvedené problémy v MHD jsme již dříve předali ROPIDu. Zároveň jsme si vymohli osobní projednání všech požadovaných změn s vedením ROPIDu, které se na radnici uskuteční začátkem června. Některé z úprav, o které budeme usilovat, by mohly být zavedeny od července, další od zahájení poprázdninového provozu v září.

Josef Zobal, předseda výboru pro dopravu a bezpečnost