Plánujeme s předškoláky

Protože si uvědomujeme, jak se pojetí předškolního vzdělávání v současné době mění, snažíme se zařazovat aktuální trendy ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. Mezi to patří například společné plánování edukačního procesu s dětmi. Společné plánování výchovně--vzdělávací práce je totiž dobrodružná cesta. Děti mohou klást otázky, vznést přání a nápady, co by chtěly prozkoumat. Vše společně zaznamenáváme do myšlenkové mapy. Nejinak tomu bylo u plánování tematického celku Hudební nástroje se představují. Hudba má v životě dítěte významnou roli. Nejenže podporuje hudební představivost, rytmické a tonální cítění, ale také rozvíjí řeč, paměť, jemnou motoriku a dále například i prosociální dovednosti, matematickou či čtenářskou pregramotnost. I tomuto rozvoji přispěl právě zmiňovaný tematický celek. Hravou formou se děti seznamovaly s notami, za pomoci dramatických a výtvarných činností si osvojily jejich podobu a význam. Tematický celek zakončila společná hra na nástroje, které si doma děti připravily se svými rodiči. V rukou malých muzikantů se rozezněla různá chrastidla, vlastnoručně vyrobené kytary a bubínky, a dokonce i didgeridoo. Celá třída se proměnila v nadšený orchestr a pěvecký sbor. V naší třídě se držíme kréda „Den bez písničky je jako den bez sluníčka“, proto písničky ovládají třídu každou chvíli.