Nové zastupitelstvo zvolilo vedení Prahy 13

Nové zastupitelstvo zvolilo vedení Prahy 13
Noví členové Zastupitelstva městské části Praha 13, kteří byli zvoleni v říjnových volbách do zastupitelstev obcí, se na radnici poprvé sešli ve středu 12. listopadu 2014. V úvodu předsedající konstatoval, že se dostavilo 33 z celkového počtu 35 zastupitelů a že zasedání je tedy usnášeníschopné. Poté všichni členové nového zastupitelstva složili slib do rukou stávajícího starosty. Po krátkém školení v obsluze hlasovacího zařízení zvolili zastupitelé mandátový výbor a návrhový a volební výbor. Mandátový výbor pak ověřil platnost mandátů všech přítomných zastupitelů.
Hlavním bodem programu ustavujícího zasedání byly volby jednotlivých orgánů MČ Praha 13, v první řadě starosty. Po schválení volebního řádu proběhla volba starosty. Starostou městské části zastupitelstvo zvolilo Ing. Davida Vodrážku (ODS), který vykonával funkci starosty již v předchozích volebních obdobích 2002 – 2006, 2006 – 2010 a 2010 - 2014. Zastupitelstvo dále rozhodlo, že v následujícím období budou tři zástupci starosty. Kandidáti navržení jednotlivými stranami se krátce představili a vyslovili souhlas s kandidaturou. Do funkcí zástupců starosty byli poté zvoleni Petr Zeman (ODS), RNDr. Marcela Plesníková (ANO 2011) a Ing. Pavel Jaroš (ČSSD). Rada městské části bude na základě ustanovení zákona o hl. městě Praze a usnesení zastupitelstva ze dne 4. 6. 2014 v následujícím volebním období devítičlenná. Tvoří ji automaticky starosta a místostarostové, dalších pět radních bylo třeba zvolit. Kandidáti navržení stranami se krátce představili a vyslovili souhlas s kandidaturou. Členy rady byli poté zvoleni Zbyněk Pastrňák (ODS), Mgr. Šárka Skopalíková (ODS), Bc. Libor Hadrava (ANO 2011), Ing. Michal Drábek (ANO 2011) a JUDr. Ing. Miloslav Ludvík, MBA (ČSSD).
V poslední části zasedání zastupitelstvo jednalo o zřízení jednotlivých výborů. Kromě finančního a kontrolního výboru, jejichž zřízení je na základě § 100 zákona o hl. městě Praze povinné, rozhodlo zastupitelstvo o zřízení dalších sedmi výborů – Výboru pro výchovu a vzdělávání, Výboru pro životní prostředí, Sociálního výboru, Výboru pro agendu 21, Majetkového výboru, Výboru pro evropské fondy a Výboru pro dopravu a bezpečnost. Po rozpravě zastupitelstvo schválilo počty členů výborů, postupně zvolilo jejich předsedy, členy a tajemníky a rozhodlo, kteří členové zastupitelstva budou uvolněni pro výkon funkce. Složení jednotlivých výborů najdete ve zprávách ze zastupitelstva na str. 2, stejně jako informaci o ustavení politických klubů, které zastupitelstvo vzalo na vědomí.
Nově zvolená Rada MČ Praha 13 se poprvé sešla v úterý 18. 11. Kromě přípravy nezbytného rozpočtového provizoria měla na programu rozdělení kompetencí, za které zodpovídají starosta a jeho zástupci. Starosta David Vodrážka bude mít nadále v kompetenci ekonomickou oblast, investice a oblast územního rozvoje; zástupce starosty Petr Zeman má v působnosti oblast majetku a oblast kulturní, tělovýchovné a spolkové činnosti; zástupkyně starosty Marcela Plesníková má na starosti bytovou politiku, správcovské firmy, informatiku a oblast školství; zástupce starosty Pavel Jaroš přebírá oblast sociální péče a zdravotnictví, dopravy a životního prostředí.
Rada mimo jiné pověřila funkcí oddávajícího všechny členy zastupitelstva a schválila termíny pro uzavírání manželství na území Prahy 13 v roce 2015.
Následující zasedání Zastupitelstva MČ Praha 13 se koná 3. 12. – hlavním bodem programu bude již zmíněné rozpočtové provizorium na rok 2015.