Parkové úpravy na Velké Ohradě
Dobrý den,
nedá mi, abych nereagoval na článek z listopadového STOPu „Parkové úpravy na Velké Ohradě“. Nechci se vyjadřovat k tomu, že za 21,5 milionu bude zřízen ovál, potůček, fontánka, pítko, veřejné osvětlení a příslušné rozvody vodovodu, kanalizace a elektřiny. Pracuji ve stavební f irmě a vím, jak je těžké posoudit náklady na stavbu, i když má člověk k dispozici úplnou a podrobnou dokumentaci. A zejména krátký asfaltový ovál pro začínající in-line bruslaře (snad bude uzavřený) a mlatová dráha pro běžce by byly super. Nicméně, už desítky let se v Praze 13 propírá skutečnost, že městská část nemá bazén, ba ani venkovní koupaliště. A v souvislosti s parkovými úpravami se u nás na sídlišti rozšířila fáma, že právě v uvedeném prostoru bude zřízeno malé biotopové koupaliště pro, dejme tomu, prvních 200 příchozích. O mě nejde, mám auto a jezdím se koupat jinam. Navíc po mém příchodu z práce by už bylo koupaliště stejně naplněné. Ale pro matky s dětmi, které musí léto trávit na sídlišti, by to bylo něco úžasného. Jak jsem se dočetl, koupaliště nebude. Možná by sousedům vadil hluk návštěvníků. Nelze to nazvat jinak než nevyužitou příležitostí.
Původním záměrem bylo vybudování parku s vodní plochou s možností koupání. Ze závěrů zjišťovacího řízení hlavního města Prahy vyplynulo, že umístění koupaliště je v daném území z hlediska technických a parkovacích kapacit nevhodné. Rovněž na základě připomínek veřejnosti bylo zapotřebí předložený záměr dopracovat a upravit tak, aby byly splněny jak podané připomínky veřejnosti, tak stanovisko Odboru ochrany prostředí Magistrátu hl. m. Prahy. Vzhledem k těmto skutečnostem MČ Praha 13 přistoupila k úpravě projektové dokumentace. Po dopracování návrhu budou v daném území realizovány parkové úpravy s vodním prvkem (potůček s interaktivními prvky pro děti, fontánka, pítko). Zpevněné a mlatové cesty budou doplněny mobiliářem. Městská část Praha 13 bude nadále pokračovat v hledání lokality pro případnou realizaci koupaliště, která musí být v souladu s územním plánem, bude vhodná z hlediska velikosti a konfigurace terénu, řešení dopravy v klidu a napojení na technickou infrastrukturu.