Zážitková turistika láká nové návštěvníky
Nejen prohlédnout si památky a pozoruhodná místa, ale také něco neobvyklého zažít. To jsou nové trendy, které lákají turisty do známých míst, a tedy i do hlavního města Prahy.
O tom, že takový směr vbuzuje velký zájem nejen u zahraničních turistů, ale i tuzemských nad-šenců svědčí i vítězství v pražském kole soutěže Živnostník roku Lindy Vavříkové z firmy Allegria, která plní sny svým zákazníkům, třeba až po jízdu ve Formuli 1. Největší úspěch však tento rok mělo podle ní bagrování i se svačinou pro bagristu.
Metropole se o něco podobného snaží také, ale lákat chce úplně jinými věcmi. Přispět k jejich rozvoji má i projekt Hospodářské komory hl. m. Prahy Vzdělávání v zážitkové turistice v oblasti technických památek v Praze, spolufinancovaný z ESF, rozpočtu ČR a rozpočtu hl. m. Prahy. Projekt je zaměřen na školení pracovníků firem, aby dokázali historii, výrobky a služby své firmy prezentovat formou zážitkové turistiky - tedy poučně, zábavně, vtipně a především netradičně.
Návštěvníci Prahy i její obyvatelé díky tomu budou mít možnost podívat se na neobvyklá místa a seznámit se také se zapomenutými technologiemi. Připravují se např. návštěvy podzemí Prahy se vstupem přes historický dům v Celetné ulici a výstup na náměstí Jana Palacha nebo na Malém náměstí. Záměrem zážitkové turistky je zaujmout zahraniční návštěvníky, aby se jejich zájem o metropoli stále zvyšoval a trávili v ní i delší čas.Realizace projektu přinese samozřejmě i řadu nových pracovních příležitostí.