Zpravodaj městské části Praha 13

Vydavatel: Rada MČ Praha 13, Sluneční náměstí 13, 158 00

Novinka vám ušetří čas při nákupu

Od ledna 2002, tedy více než čtrnáct let, je jedním ze sponzorů soutěží ve STOPu hypermarket Globus Zličín. Každý měsíc poskytuje jednomu z výherců poukázku na nákup zboží v hodnotě 500 Kč. Zašli jsme tedy za ředitelem hypermarketu Luďkem Thomayerem, abychom si  popovídali o tom, co je u našeho sponzora nového.

Pane řediteli, existuje nějaká novinka, o které by měli vaši zákazníci a naši čtenáři vědět?

Určitě, i když to není novinka úplně žhavá. Už několik měsíců nabízíme bezplatnou službu samoobslužného nakupování Scan&Go. Tento systém, který jsme zavedli jako první firma v republice, našim zákazníkům šetří čas a výrazně usnadňuje manipulaci s nákupem. Zákazník nemusí vyndávat zboží na pokladní pás ani čekat u pokladny. Jedinou podmínkou je, aby měl nakupující naši věrnostní kartu Globus Bonus, kterou si velmi jednoduše a během několika minut může zařídit on-line nebo přímo v našem hypermarketu.

Jak samotný nákup probíhá?

Před vstupem na prodejní plochu si nejprve s použitím své zákaznické karty vezmete mobilní ruční skener a pak už můžete začít nakupovat. Vybrané zboží si sami při vkládání do vozíku naskenujete, takže máte stále pod kontrolou celkovou hodnotu nákupu. Nakonec u vyhrazených pokladen Scan&Go, umístěných uprostřed pokladní zóny, hotově, bezkontaktně nebo platební kartou zaplatíte. Momentálně se testuje také nová platební metoda, kdy stačí do telefonu nahrát mobilní aplikaci a do Globusu budete moci chodit nakupovat skutečně už jen s telefonem.

Co když si vybrané zboží nakonec vzít nechci? A jak je to u váženého zboží?

Chcete-li zboží vrátit, naskenujete čárový kód daného výrobku, zmáčknete mínus a vrátíte ho zpět. Vážené zboží je opatřeno etiketou, kterou naskenujete. U zboží bez čárových kódů, například u pečiva, je tento kód umístěn na viditelném místě přímo u výrobků. Zní to jednoduše a ono to také jednoduché opravdu je.

Zda je to opravdu tak jednoduché, jak říkáte, se pro jistotu zeptáme některého z vašich zákazníků.

Jaroslava Císlová z Tachlovic: „Všechno jsme s manželem zvládli bez problému a rádi takhle nakupujeme. Nám se to líbí moc. Když s námi jede dcera a jde k normální pokladně, tak na ni musíme pěkně dlouho čekat.“

Zavedením tohoto systému vkládáte ve své zákazníky hodně velkou důvěru. Existuje vůbec nějaká kontrola?

Určitý systém, který sám definuje náhodný výběr kontroly, samozřejmě existuje. Prostřednictvím Scan&Go je u nás každý týden zaplaceno 3 700 nákupů a službu využívá téměř 3 500 zákazníků. Jsem rád, že převážná většina z nich si naši důvěru plně zaslouží.  Jsou ale lidé, například vozíčkáři, kterým samotný systém Scan&Go příliš nepomůže. Možná, že řešení není až tak úplně daleko. V současnosti jednáme s dodavatelem elektrických nákupních vozíků pro tělesně postižené zákazníky. Ti by si pak tady mohli tento vozík zapůjčit a také pro ně by se nakupování výrazně zjednodušilo. Musíme ale ještě dořešit bezpečnost, a to jak při používání vozíků, tak při jejich pohybu mezi turnikety nebo na pojízdném chodníku.

Kolik zaměstnanců ve zličínském Globusu pracuje?

V současnosti má zhruba 380 zaměstnanců, z toho 60 řezníků a 40 pekařů.

Řezníci, pekaři – jak je to u vás s vlastní výrobou?

Máme vlastní pekařství i řeznictví. Maso si denně sami bouráme a zpracováváme, vyrábíme vlastní uzeniny, paštiky, které si dnes může zákazník koupit i vakuově balené. Většina našich uzenin neobsahuje mouku a je tedy vhodná i pro celiaky. Kromě přirozeně bezlepkových potravin u nás najdou i speciální bezlepkové potraviny od mouky po pivo. Podobný přístup jako u masa a uzenin platí také pro pečivo. Pekaři vyrábí chléb i pečivo tradičním řemeslným způsobem a podle vlastních receptur, jejichž základem je pravý žitný kvas. Děláme také vlastní cukrářské výrobky. Hitem poslední doby je dort Sacher. Naši zaměstnanci byli ve Vídni, kde se naučili tradiční recepturu, kterou teď mohou ochutnat i naši zákazníci. Vloni prošla rekonstrukcí naše restaurace. Funguje na principu samoobslužných pultů, takže došlo k výraznému  zrychlení výdeje jídel, což strávníci přivítali. Došli jsme tak daleko, že podle italských receptur a z dovezených italských surovin vyrábíme vlastní čerstvé těstoviny. Zkrátka děláme všechno pro to, aby se k nám naši zákazníci rádi vraceli.

Eva Černá