Nové trendy ve výuce

Začátkem tohoto školního roku byla společností ENESA, a.s., za podpory Městské části Prahy 13, vybavena učebna školy FZŠ Brdičkova moderní počítačovou technikou – tablety iPad. „Tabletárium“, jak se začalo učebně říkat, vzniklo s jasným a vlastně docela obyčejným cílem – sloužit žákům školy k získávání a rozvíjení schopností a dovedností v různých školních předmětech. Škola patří mezi první, které tyto nové trendy používání moderních technologií zahrnuly do učebních metod.
Není asi třeba zdůrazňovat, že využívání učebny pro výuku žáků předcházela školení a příprava vybraných učitelů. Učebna je již hojně využívána v rámci mnoha předmětů, přičemž použití nové techniky umožňuje i propojení výuky několika předmětů najednou. V mezipředmětovém projektu výtvarné výchovy a informačních technologií nazvaném Prezentace umělce dostali žáci příležitost propojit oba významy slova „umění“ – tedy ve smyslu „krásného umění“ a ve smyslu užitečné „dovednosti“, které je ovšem třeba se naučit.
Žáci 9.C, třídy s rozšířenou výukou informačních technologií, prohlubovali v projektu své znalosti z oblasti výtvarného umění na pozadí historických událostí světových dějin. Jako výstup projektu vznikaly dílčí prezentace ve formátu PowerPoint, které byly následně umístěny na webové stránky školy. Cíl projektu – představení stručných vhledů do životů jednotlivých umělců – se při hodinách výtvarné výchovy podařilo naplnit. Současně si žáci před ostatními spolužáky zdokonalovali umění prezentace svých výsledků. Vedle kulturně-historického rozhledu a komunikačních schopností tak žáci rovněž prokazovali, co se na druhém stupni naučili v IT předmětech. Vzorek nejlepších prací najdete na webových stránkách školy.